Inwestycja w przedsięwzięcia promocyjne jest dla każdej firmy koniecznością. Przedsiębiorstwo, która nie jest reklamowana, nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Większość właścicieli firm, chce dotrzeć do potencjalnych klientów z różnych Państw świata, decydują się na międzynarodowe kampanie czy reklamy w tradycyjnych mediach.
Jedną z najbardziej rozwijających się branż jest IT, a jej potencjał znajdujący się w sieci musi zostać wykorzystany. Z powodu ciągłego rozwoju sieci zarówno duże, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, decydują się na usługę pozycjonowanie swojej strony internetowej. Kiedy przeglądamy statystyki naszego kraju, ponad 95% internautów z naszego kraju korzysta z wyszukiwarki Google. Zastanówmy się, czy wśród tych osób znajdują się ci, którzy mogliby skorzystać z usług Państwa przedsiębiorstwa. Osoby prowadzące działalność w danej lokalizacji, mogą wybrać pozycjonowanie lokalne, które od standardowych działań seo różni się tylko miejscowości dodaną do frazy kluczowej np.: Tomaszów Mazowiecki. W wielu urządzeniach wyszukiwarka sama wykorzystuje geolokalizację, wpisując hasło „restauracja”, otrzymasz wyniki punktów gastronomicznych z Twojej okolicy. Wśród tych wyników to właśnie Twoja restauracja, hotel, zakład fryzjerski, mechanik samochodowy czy sklep, może pojawić się na najwyższych pozycjach. Korzystając z pozycjonowania lokalnego, trafiasz bezpośrednio do grupy odbiorców Twojego przedsiębiorstwa.