W obecnej chwili znaczna liczba użytkowników wyszukiwarki wyszukuje usługi oraz produkty poprzez wpisywanie słów kluczowych zawierających konkretne miasto lub region. Dzieje się tak, chociażby w przypadku poszukiwania mechanika samochodowego, sklepu zoologicznego, gabinetu stomatologicznego czy dobrego fryzjera. Oczywiście nie możemy liczyć, aby stomatolog czy właściciel warsztatu przejechał kilkaset kilometrów, aby rozwiązać nasz problem. W takiej sytuacji najlepiej sięgnąć po smartfon, aby wyszukać najbliższy gabinet stomatologiczny czy warsztat samochodowy w najbliższej nam okolicy. Właśnie dlatego większą popularnością cieszy się pozycjonowanie lokalne.
Ogólne pozycjonowanie (SEO) stron internetowych przynosi efekt w postaci zwiększenia liczby odwiedzin naszej strony. Co do zasady na ogół na naszą stronę trafiają osoby, które są zainteresowane usługami bądź produktami oferowanymi przez nas. Jednak że rezygnują z naszych usług z powodów geograficznych- odległość między klientem a firmą usługową. Dlatego dla osób prowadzących biznes lokalny, np. w poznaniu, o wiele lepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne, czyli promowanie firm pod frazą połączonym z nazwą miasta (mechanik + miasto). W taki sposób można trafić wyłącznie do grupy potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani naszymi usługami.