Pozycjonowanie lokalne jest to wprowadzenie działań optymalizacyjnych pod kątem wyszukiwarek na stronę, aby wyświetlała się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania na zapytania związane z danym regionem, najczęściej miastem. Usługa jest popularna dla klientów prowadzących firmy na terenie określonego miasta lub dzielnicy, np. kosmetyczki, restauracje, warsztaty samochodowe itd.
Proces pozycjonowania regionalnego, różni się od promowania witryny w sposób tradycyjny nieznacznie, jednak wymaga innego podejścia. Lokalne SEO w Google to nadal promowanie strony w wyszukiwarce internetowej, skoncentrowane jednak na danym regionie czy mieście. Dzięki temu świadcząca usługi na lokalnym rynku może szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Tak już bowiem jest, że użytkownicy poszukujący lokalnych sklepów, usług czy lokali gastronomicznych rzeczywiście chcą skorzystać z pozycjonowania lokalnego.
Dodatkowym atutem jest cena, pozycjonowanie lokalne zawsze jest o wile niższe niż frazy ogólnopolskie.
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania lokalnego
Wypełnij formularz
Promowanie biznesu na rynku lokalnym, jest niezwykle istotne w przypadku takich firm czy branż jak:
• usługi budowlane/naprawcze,
• gastronomia,
• fryzjerzy/kosmetyczki,
• kwiaciarnie,
• warsztaty samochodowe,
• usługi specjalistyczne, np. hydraulik, tapicer, fizjoterapeuta i inne.
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania lokalnego
Wypełnij formularz
Dzięki temu użytkownicy otrzymują oczekiwane wyniki niezależnie od tego, czy wpisali frazę lokalną czy ogólnopolską. I tak na przykład mieszkaniec Płocka gdy wpisze „mechanik” otrzyma podobny rodzaj wyników do tych, które zobaczyłby po wpisaniu „mechanik Płock”.
Ważnym punktem w myśleniu o promowaniu biznesu na danym obszarze jest posiadanie fizycznego adresu działalności firmy. O ile w przypadku branż takich jak kwiaciarnia, pizzeria, kawiarnia czy piekarnia nie jest to problemem, to jednak pomoc drogowa, hydraulik czy ogrodnik świadczą usługi u klienta i adresem firmy często jest adres zamieszkania właściciela tej firmy. W tej sytuacji należy podać go na stronie, to właśnie on będzie określał lokalizację, w której działa firma. W przypadku pozycjonowania lokalnego pojawianie się adresu firmy na jej stronie internetowej jest też jednym z czynników rankingowych.
Poza standardową optymalizacją SEO niezbędne do efektywnego pozycjonowania lokalnego są:
• wcześniej wymienione adres firmy,
• specjalne tagi, które pozwalają robotom wyszukiwarki na rozpoznanie danych kontaktowych i tym samym lepsze rozumienie wartości serwisu
• optymalne nasycenie frazami meta tagów w sekcji witryny, szczególną uwagę zwracamy na tytuł,
• wzięcie pod uwagę fraz,na które chcemy pozycjonować lokalną firmę w treściach zamieszczonych w witrynie,
• dodanie do Mapy Google – jest korzystne, aby użytkownicy określili, w którym miejscu znajduje się siedziba firmy).
Istnieją również takie branże, w przypadku których SEO lokalne nie będzie polecaną formą promocji – nie każdy rodzaj branży powinien poświęcać czas i środki na ten rodzaj reklamy. Jak nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne jest polecane przede wszystkim firmą, które świadczą swoje usługi na terenie danego miasta lub regionu. Z tego też powodu firmy, których działania są ogólnokrajowe lub międzynarodowe, powinny skupić się na promowaniu fraz ogólnych.
• sklepy internetowe
• firmy transportowe świadczące usługi na skale międzynarodową,
• blogi, strony poradnikowe, większość portali tematycznych,
• międzynarodowe koncerny oraz znane marki
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania lokalnego
Wypełnij formularzNależy pamiętać zatem żeby nie walczyć od razu o cały kłębek wełny ale zyskiwać go po nitce ale regularnie oraz stopniowo. Należy zacząć od zareklamowania danej marki na własnym – lokalnym – rynku a gdy zyskamy doświadczenie i uznanie, wtedy zacząć się zastanawiać w jaki sposób zaistnieć w skali reszty kraju. Jeśli staniecie się na to gotowi, rozszerzenie usługi pozycjonowania regionalnego o frazy ogólnopolskie po wcześniejszych działaniach promujących firmę lokalnie będzie dużo prostsze. Inwestycja w pozycjonowanie lokalne zapewni Państwu możliwość dotarcia do grupy odbiorców zainteresowanych Państwa ofertą.
Posiadanie wizytówki w Mapach Google to możliwość relacji z klientami i otrzymania ocen oraz recenzji po wykonaniu usługi. Staje się to przydatne, aby podnieść poziom świadczonych usług. Na każdą recenzję można odpowiedzieć, i daje to świadomość użytkownikom, że firma jest prowadzony przez osoby, dla których liczy się opinia klientów. O popularności danej firmy na lokalnym rynku, może świadczyć ilość opinii. Niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy ale opinie w wizytówce Google Moja Firma są również czynnikiem rankingowym. Dobrze więc podpowiadać klientom, aby ocenili naszą firmę po skorzystaniu z usługi. W treściach opinii powinno się uwzględniać miasto, w jakim została zrealizowana usługa i jaka to była usługa.
Bardzo ważny czynnik wspierający regionalne SEO, czyli NAP (z ang. Name, Address, Phone). Wskazuje na umieszczanie danych teleadresowych firmy we wszystkich publikowanych na jej temat informacji w Internecie, czyli na lokalnych portalach, w katalogach czy ogłoszeniach. Będzie możliwość aby Google łatwiej powiązało te informacje ze sobą i zidentyfikowało je z naszą firmą –spowoduje to że pozycjonowanie witryny lokalnej będzie efektywniejsze.
Uzyskaj bezpłatną wycenę profesjonalnego pozycjonowania lokalnego
Wypełnij formularz